{"autoplay":"true","autoplay_speed":"3000","speed":"300","arrows":"true","dots":"true"}

Poučevanje sodobnega plesa, poučevanje baleta, poučevanje plesne tehnike Modern, poučevanje plesnih pripravnic za otroke Družba in Javne Storitve, Izobraževanje, Prosti čas in Sprostitev

HARLEKINOVA nova plesna sezona 2019/2020

Urnik-Harlekin-2019_2020_GCC_zadnja Urnik-Harlekin-2019_2020_IOS_zadnja

Plesna delavnica Poletna Gibnoza

Dragi plesalci,

na Fb strani Gibnoza in spletni strani https://zalapezdir.wordpress.com Vas že čaka Vabilo za poletno gibnozo, plesno delavnico, ki bo potekala v Celju od 10.-16.avgusta 2019… Vse dodatne informacije lahko dobite na e-mail naslovu zala@uppsaladansakademi.com .
Pokrovitelj plesne delavnice je Javni Sklad Rs za Kulturne Dejavnos, Uppsala Dansakademi in HARLEKIN – društvo za umetnost plesa.

VABLJENI na že tradicionalno 26. Brezovo metlo

VABLJENI na že tradicionalno 26. Brezovo metlo, ki bo tokrat 2.marca 2019 ob 17h v koncertni dvorani Glasbene šole Celje.

e-vabilo-BM-2019-harlekin

PRED POČITNIŠKE ODPRTE URE V HARLEKINU

PRED POČITNIŠKE ODPRTE URE V HARLEKINU

Zadnjo uro pred jesenskimi počitnicami imamo v Harlekinu že tradicionalne ODPRTE URE za starše, sorodnike in prijatelje otrok. V vseh treh pripravnicah so otroci pokazali rezultate dvomesečnega dela v letošnjem šolskem letu in zaplesali plesne obrise nastajajočega programa za zimsko – praznično produkcijo. Program je pripravila Ana Vovk Pezdir, mlade plesalke pa sta za nastop poleg Ane V.P. pripravili tudi kolegici Vida V.P. in Tanja. V..

[gallery link="file" size="medium" ids="51689,51690,51691"]

OBVESTILO ZA VSE PLESALCE IN OSTALE nove obiskovalce/plesalce/starše

OBVESTILO ZA VSE PLESALCE IN OSTALE nove obiskovalce/plesalce/starše:

na 1.šolski dan v Harlekinu NI pouka – torej v ponedeljek, 3.9.2018 (1.šolski dan v sezoni 2018/2019) NE BO plesnega pouka – z vsemi plesnimi uricami tako pričnemo v torek, 4.9.2018 … Skupinice, ki imajo pouk samo ob ponedeljkih, tako pričnejo s 1.uro v ponedeljek, 10.9.2018 (Tamali 1 in Tamali 2). Vse ostalo bo potekalo normalno po že objavljenem urniku.

HARLEKINOVA nova plesna sezona 2018/2019

HARLEKINOVA nova plesna sezona 2018/2019

1. ODPRTI TEDEN: glede na priložen urnik (glede na starost in zvrst plesa) se lahko v prvem septembrskem tednu pridružite na plesnih urah in se tako lažje odločite za vpis!

2. VPIS:

  • mlajše skupine (Tamali in Pripravnice): četrtek, 6. september 2018 od 16.00 do 19.00 v plesni učilnici Gimnazije Center Celje
  • starejše skupine: petek, 7. september 2018 od 17.00 do 19.00 v spodnji avli bivšega Pionirskega doma (Dislocirana enota I.OŠ Celje)

3. NOVOSTI:

  • Modern O – skupina za otroke od 1.-3. razreda OŠ (modern plesna tehnika)
  • projektna skupina AKT – sobotni termin od 10.00 do 12.00 – za srednješolske plesalce ter študente z namenom postavljanja plesnega projekta

4. Plesni PEDAGOGI (po abecedi)

JAZBEC SANDRA: sodobni ples

    1. ŠRAJ ANDREJA: Modern I, Modern II, AKT, projektna skupina AKT
    2. USSAR MOJCA: Modern O, Modern II, projektna skupina AKT
    3. VOVK PEZDIR ANA: Pripravnica 1, 2 in 3
    4. ZORKO MONIKA: balet

VABLJENI v novo plesno sezono v HARLEKIN!

Urnik-Harlekin-2018_2019_mali_GCC-page-001a

HARLEKIN na svetovnem plesnem tekmovanju DanceWorldCup 2018 v Španiji

HARLEKIN na svetovnem plesnem tekmovanju DanceWorldCup 2018 v Španiji

Od 22.junija do 1.julija 2018 je v Španiji (v Sitgesu, majhnem obmorskem mestecu pod Barcelono) potekalo svetovno plesno tekmovanje DanceWorld Cup (DWC), tokrat že 17. po vrsti. Kot že prejšnja leta smo bili prisotni tudi Slovenci (sicer maloštevilčni), Harlekinovci že 5.leto zapored. Kvalifikacijsko tekmovanje smo opravili v bosanskem mestu Zenica v februarju 2018, kjer smo s prepričljivimi plesnimi točkami uspeli v celoti: z vsemi zaplesanimi točkami smo se uvrstili v finalno tekmovanje v Španiji. Tudi tokrat smo dosegli odlične uvrstitve predvsem v izjemno številčnih skupinah (uvrstitve navajamo po vrstnem redu nastopanja):

      1. Zala Planko 18.mesto (kategorija Children Solo Contemporary)
      2. Živa Steiner 11.mesto (kategorija Junior Solo Contemporary)
      3. Naja Podbrežnik 6.mesto (kategorija Junior Solo Contemporary)
      4. Špela Jezovšek 14.mesto (kategorija Junior Solo Contemporary)
      5. Živa Steiner 8.mesto (kategorija Junior Solo Modern)
      6. Maja Kovačić 4.mesto (kategorija Junior Solo Modern)
      7. Špela Jezovšek 13.mesto (kategorija Junior Solo Song&Dance)
      8. Maja Kovačić & Živa Steiner 22.mesto (kategorija Junior Duet/Trio Modern)

Koreografinji tokratnih plesnih miniatur sta bili tudi letos Andreja Šraj in Mojca Ussar.

Drage tekmovalke in koreografinji: ponovno POKLON za izjemne dosežke! Ponovno smo bili vsi Slovenci v dvorani ponosni!

Spodaj pa še zapis naše redne spremljevalke na tekmovanjih in umetniške voditeljice Harlekina ga. Ane, ki je naše doživetje v Španiji takole opisala:
Tekmovanje DWC v Španiji je bilo posebno doživetje. Osnovni motiv je seveda bilo ponovno svetovno prvenstvo v plesu, za kar je naše plesalke pripravljala Andreja Šraj in delno Mojca Ussar. Ogledala sem si 379 plesnih nastopov. Naše plesalke so absolutno opravičile svojo udeležbo, mnogo manj pa so svoj sloves opravičili žiranti. Izkazala se je dilema ocenjevanja v sodobnem plesu in tehniki modern. Plesalci vstopajo v sodobni ples in modern iz različnih osnov, osnova za sodobni ples je seveda lahko tudi klasični balet, ki pa je bil v kategoriji sodobnega plesa absolutno precenjen. V kategoriji modern/contemporary so se izkristalizirale 4 smeri: modern, contemporary/contemporary, ballet/contemporary in acro/modern. Žirija je najbolj nagrajevala stil ballet-modern. Nekaj točk je bilo (ne glede na smer znotraj kategorije contemporary-modern) res odplesanih s presežkom in takšnih, ki jih pri nas ni mogoče videti.
Poleg tekmovalnega vidika naše poti v Španijo je bilo prijateljevanje tisto, kar Harlekinu daje posebno človeško toplino. Hvala vsem, s katerimi sem delila nepozabne dni v Kataloniji.

Ana Vovk Pezdir, umetniška voditeljica Harlekina

HARLEKINOVA zaključna produkcija 2017/2018

HARLEKINOVA zaključna produkcija 2017/2018

V soboto, 2.junija 2018, se bo v Ipavčevem kulturnem centru v Šentjurju zgodila naša zaključna produkcija plesne sezone 2017/2018. Produkcija je razdeljena na 2 dela:

V I.delu, ki bo ob 17.00, se bodo predstavile otroške skupine Tamali 1, Tamali 2, Pripravnica 1 in Pripravnica 2. To so otroci starosti med 4 in 9 leti. Hkrati pa se nam bodo pridružili nekateri izbrani starejši plesalci iz vseh Harlekinovih plesnih zvrsti, ki jih nudimo otrokom od 10.leta starosti naprej: klasični balet, sodobni ples in plesna tehnika modern.


V II.delu, ki bo ob 19.00, pa bodo predstavljene vse ostale mladinske skupine: klasični balet (1., 2., 3. in 5.razred), sodobni ples (1., 2., 3. in 5.razred) ter plesna tehnika modern (Modern I, Modern II in AKT). Dodatno se nam bodo predstavili nekateri starejši plesalci, ki so se določili tudi za tekmovalni program našega društva.

Hkrati bomo na sami produkciji na voljo tudi za vprašanja glede novega vpisa, nove plesne sezone 2018/2019 …

VABLJENI na plesno poslastico !!!

Brezova metla

VABLJENI na že tradicionalno 26. Brezovo metlo, ki bo tokrat 2.marca 2019 ob 17h v koncertni dvorani Glasbene šole Celje.

 

e-vabilo-BM-2019-harlekin

Zimska produkcija Harlekina

ZIMSKA PRODUKCIJA HARLEKINA

V soboto, 2. decembra 2017, je bila v Ipavčevem kulturnem centru Šentjur Zimska produkcija Harlekina. Zakaj v Šentjurju in ne v Celju? Ker Celje ne premore dvorane, ki bi stoštiridesetim plesočim otrokom in mladini ter gledalcem omogočila primerne pogoje za prikaz rezultatov prvega trimestra.
Zimska produkcija je zagotovo vsako leto najtežja za mentorje/plesne pedagoge/koreografe. Z otroki se srečajo septembra in takoj, ko reaktivirajo od poletja razigrana telesa v potrebno plesno disciplino, že je tu zimska produkcija.
Letošnja produkcija je bila v dveh delih: ob 16. uri so se predstavili pretežno mlajši in najmlajši, ob 18. uri pa pretežno starejši.
Tema letošnje produkcije je bila “hitro-počasi-ustaviti se”. Seveda pa ne gre za to, da bi se koreografinje morale osredotočiti samo na ta aspekt koreografije. V Harlekinu spodbujamo individualni plesni izraz in vsaka koreografinja ima svoj lasten plesni podpis. V svojih zamislih in realizacijah svojih idej so se samo malo bolj ozrle po tem aspektu plesa.

PRVI DEL

V ZAVRŽENIH PLASTENKAH so se najmlajši skupine “tamali1” plesno poigravali s praznimi plastenkami; v ŠKATLAH so “tamali2” podoživeli vznemirljivost trenutka božičnega večera; v ZOBKIH, VILAH IN PALČKIH so deklice “pripravnice 1” zaplesale za njih aktualno dogajanje, to je izpadanje mlečnih zobkov; v GOSPODU IN HRUŠKI so se deklice “pripravnice 2” v simetrični kompoziciji že preizkusile v plesu diferenciranih vlog; v BALOOOONIH pa so otroci prvič zaplesali v skupini sodobnega plesa (1.razred). Zanimivo je, da se vsako leto zgodi kakšna koincidenca in letos so bili to baloni – a bili so uporabljeni na povsem drugačen način; če so bili v Gospodu in hruški zgolj scenski nadomestek za sadeže, so bili v Balooonih vir plesne inspiracije in imaginacije.

Prvi del so zaključila MLADA KRILA, obsežen projekt Harlekina in Glasbene šole Celje. Koreografinja Sandra Jazbec je pokazala inovativno obvladovanje plesne kompozicije, dobro poznavanje otroških zmožnost in potreb, otroci pa so s ponotranjenim odnosom zaplesali po svojih najboljših močeh. Z “Mladimi krili” se v Harlekinu vzpostavlja ravnovesje med tremi linijami plesa: balet – sodobni ples – modern.

Koreografije:
Ana Vovk Pezdir: Zavržene plastenke, Zobki, vile in palčki ter Gospod in hruška
Sandra Jazbec: poleg Mladih kril tudi Škatli in Balooooni
Program sta na sebi lasten in mladosten način povezovali plesalki Špela Jezovšek in Naja Podbrežnik.

DRUGI DEL

V SLADKORNI DEŽELI so se predstavili vsi razredi klasičnega baleta. Pedagoginja in koreografinja Monika Zorko je prisluhnila zgodbi, ki si jo je izmislila in zapisala Živa Tanko, učenka 5. razreda baleta, ki je tudi odplesala nosilno vlogo. V plesni smeri, kakršna je balet, ima plesno ustvarjanje povsem drugačen značaj kot v sodobnem plesu in zato je delo Žive Tanko toliko bolj dragoceno; zgodilo se je v sozvočje med Živo, vsemi učenci baleta in mentorico/koreografinjo Moniko Zorko. Balet je tista zvrst plesne umetnosti, kjer so merila morda bolj uniformirana kot v drugih zvrsteh in tudi po teh kriterijih je bila Sladkorna dežela uspel projekt.

DVANAJST BISEROV je bilo veliko presenečenje. Koreografinja Mojca Ussar je za plesni nastop pripravila dvanajst mamic, katerih otroci so učenci v Harlekinu. Poklon vsem ženam in koreografinji! Nastop je bil estetski, obvladan, pogumne žene so nam razkrile svojo ljubezen do plesa, ki je porodila nova in iskrena prijateljstva. To pa je že velik plesni nadstandard.
KAKO SPREJETI je v koreografiji Andreje Šraj zaplesala Maja Kovačić, dijakinja 1. letnika oddelka za balet na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani in 1. letnika gimnazije v Celju. Maja je sicer nastopila v tehniki modern, a je bilo očitno, kako zelo je napredovala v plesu, tako po tehnični kot interpretacijski plati.

Za zaključek produkcije je poskrbela koreografinja Andreja Šraj, ki je koreografirala za: MODERN 1, MODERN 2 in AKT. Videli smo lahko stopnjevanje v zahtevnosti obvladovanja plesne tehnike modern, ustvarjalno moč koreografinje, skozi kompozicijo spremljali odnose, ki so se pletli med plesalci, prepoznavali strast plesanja pri številnih mladih ljudeh, zaznali bogato plesno izbiro v Harlekinu in preprosto uživali ob nastopu petintridesetih mladih osebnosti. Kljub različni psihosomatski opremljenost za ples, je bilo zlasti v AKTu prepoznati plesno izbiro in prepričljivost v tej izbiri.

HITRO - POČASI - USTAVI SE - zimska produkcija

HITRO-POČASI-USTAVI SE – zimska produkcija

HITRO-POČASI-USTAVI SE - zimska produkcija

V soboto, 2. decembra 2017, ob 16.00 in 18.00, vabljeni v veliko dvorano Ipavčevega kulturnega centra Šentjur, na ogled dveh predstav plesalk in plesalcev društva HARLEKIN.

Vse dni vedno bolj hitimo. Ali lahko ustavimo čas? Je težko upočasniti svoj ritem in obmirovati? Kdaj za vas trenutek navidezno obstane? Dovolite, da vam mlajše plesalke in plesalci društva HARLEKIN-društva za umetnost plesa pokažejo, kako oni upočasnijo svoj plesni korak. Predstavili se bodo tudi s plesno-glasbeno pravljico Mlada krila, ki je nastala v sodelovanju z Glasbeno šolo Celje. 

glasbena šola celje malada krila

V drugem delu vas bodo starejše plesalke in plesalec popeljali v svet moderna. Balerine in baletnik pa vam bodo pričarali svet Sladkorne dežele, avtorice Žive Tanko, učenke 5.r baleta. Ne hitite, ustavite se in uživajte v njihovi plesni ustvarjalnosti.

Vabljeni v našo družbo!


1. predstava bo ob 16.00 (predstava mlajših plesalk in plesalcev)

2. predstava bo ob 18.00 (predstava starejših plesalk in plesalcev)

Organizator: HARLEKIN – Društvo za umetnost plesa

Cena ogleda ene predstave: 5 €
Cena hkratnega nakupa kart za obe predstavi: 8 €

Nakup vstopnic možen na spletnem portalu Mojekarte.si in pri posrednikih, Petrol, OMV, 3DVA Trafike in v obratovalnem času Knjižnice Šentjur ter eno uro pred prireditvijo v Ipavčevem kulturnem centru.

Novi vpis

HARLEKIN na TEKMOVANJU svetovnem prvenstvu DanceWorldCup 2017

HARLEKIN na TEKMOVANJU svetovnem prvenstvu DanceWorldCup 2017 – Offenburg, Nemčija

Kolaz_nastopov_Andreja_2017

Od 24. junija do 1. julija je bilo v nemškem Offenburgu tekmovanje za DanceWorldCup. Med množico par tisoč mladimi plesalci so bile že četrtič tudi plesalke AKTa, mladinske skupine za sodobni ples iz celjskega Harlekina – društva za umetnost plesa. V ekipi Slovenije je bila najštevilčnejša skupina Baletne šole Stevens, s par plesalci pa še Plesne sanje in Kazina. Tekmovalo je 39 držav s šolami izven državnih institucij. Iz Nemčije je tekmovalo 53 šol in društev, iz Anglije 47, Španije 22, Italije in Portugalske po 21, Bolgarije 20, Češke 17, Poljske 16 itd – skupaj je tekmovalo 336 šol in društev v 111 točno določenih kategorijah. In v tem plesnem svetu so merile kvaliteto naše plesalke. Plesalke skupine Akt – Harlekin so pokazale, da so s koreografinjo Andrejo Šraj konkurenčne v svetovnem merilu.

Po kvaliteti so izstopali Portugalci, ki s svojo šolo Annarella šokirajo z najvišjim nivojem znanja v baletu in modernu. Se pa sprašujem, kaj bodo ti dvanajst letniki počeli pri svojih dvajsetih letih, ko že sedaj plešejo variacije iz Coppelie, Paquite, Bayadere, Labodjega jezera. Poleg izjemno izurjenih plesalcev (včasih kar “overdoze”) imajo Portugalci očitno tudi dobre koreografe.

Naslednjo kvaliteto so pokazali Angleži, kjer pa – na splošno vzeto – lahko najdemo vse: od kiča do vrhunsko izpovednih in virtuozno izvedenih plesnih miniatur. Od vsega, kar sem videla (preko 300 nastopov), so se mi najbolj vtisnili v spomin Angleži s koreografijo 9/11, zaplesali so tragedijo ljudi ob rušenju njujorških dvojčkov. Tudi duet dveh deklet, kjer ena pleše z muslimansko ruto, druga pa sega po njej, je bil angleški. Prefinjeno v detajlih, pretresljive drame onkraj plesnega perfekcionizma, ki ga očitno zmorejo tudi otroci.

In Akt Harlekin? 42 let vztrajnega dela se obrestuje. Vse tekmovalne točke razen baleta je koreografirala Andreja Šraj, ki ji pripada mesto med najboljšimi.

Za Akt – Harlekin se je vse začelo že v nedeljo, 25. junija. V kategoriji Children Solo Modern/Contemporary je s točko Razpotja/Crossroads tekmovala ŽIVA STEINER in z 79,0 točke osvojila 10. mesto med 21 tekmovalkami iz 17 držav.

V kategoriji Junior Solo Song & Dance je s 84,8 točke ŠPELA JEZOVŠEK zasedla 5. mesto, do bronastega odličja ji je zmanjkalo 0,7 točke, poleg koreografinje Andreje Šraj je Špelo pevsko pripravil Boštjan Korošec. V kategorijah ples+petje so pristopi zelo različni, različno je razporejen odnos med petjem in plesom. Ko se pleše, se pogosto ne poje, ko se poje, se bolj malo pleše. Špela zmore oboje hkrati.

ŠPELA JEZOVŠEK

ŠPELA JEZOVŠEK

ŠPELA V OZADJU

Kategorija Junior Group Modern/Contemporary je bila po besedah organizatorja doslej najštevilčnejša od kar obstoja DWC, saj je tekmovalo 600 otrok! In v tej družbi se je med 37 točkami iz 19 držav pomeril Akt – Harlekin s plesom Confession koreografinje Andreje Šraj. Zaplesale so: NAJA PODBREŽNIK, AJDA ŠARMAN, DANIJELA PRESKAR, MAJA KOVAČIĆ, ŽIVA STEINER in NEŽA ČUVAN. Z 81,0 točke so zasedle 14. mesto. Ne glede na mesto in osvojene točke je Confession zagotovo eden od vrhov v Akt – Harlekinu. Koreografinja se je subtilno približala svetu najstnic in med drugim pravi (iz citata):”…svet je prepleten z medijsko izpostavljenostjo lepote….podvrženi smo tesnobnosti zaradi svojega videza…svet je izgubil nekoč pomembni vrlini zaupanja vase in v svoj prav ter ustvaril prestrašene posameznike s krhko samopodobo”. Šest plesalk je izjemno zaplesalo dekliško žensko tematiko 21. stoletja (v povprečju so stare 15 let), vsaka zase je bila prepričljiva v individualni izpovedi, vse pa sinhrone v unisoni izvedbi.

NAJA PODBREŽNIK, AJDA ŠARMAN, DANIJELA PRESKAR, MAJA KOVAČIĆ, ŽIVA STEINER in NEŽA ČUVAN

V kategoriji Junior Duet/Trio Modern/Contemporary sta s plesom Med nama – Between us zaplesali MARUŠA STEINER in NINA KOVAČIĆ. Med 43 točkami sta zasedli 35. mesto s 73,7 točke. A ponovno ni vse v točkah in zasedenem mestu. Skorajšnji maturantki sta bili obenem kritični gledalki; ob pogledu na različnost in bogastvo videnega plesnega izraza sta prepoznavali in z odobravanjem presojali svojo plesno pot v Harlekinu in Aktu. In nas starejše sta pobožali po dušici. Tudi zato je vredna udeležba na takih tekmovanjih, da soočimo svoje delo v primerjavi z drugimi.

MARUŠA STEINER in NINA KOVAČIĆ

V kategoriji Junior Solo Classical Ballet je nastopila MAJA KOVAČIĆ. S Pomladno vilo/Spring Fairy v koreografiji Ane Jenček Dekleva je zasedla 13. mesto med 21 nastopajočimi. Njena izvedba je bila odlična, takšna, kot jo zmore nadarjena petnajst letnica, ki ni deležna nezdravega pretiravanja. Čiste linije, obvladanje vseh elementov baleta v dani koreografiji.

MAJA KOVAČIĆ

V kategoriji Junior Quartet/Quad Modern Dance (Any Style) so zaplesale AJDA ŠARMAN, NAJA PODBREŽNIK, NEŽA ČUVAN in DANIJELA PRESKAR. S plesom Sanje/The Dream so dosegle 84,8 točk in 10. mesto med 19 udeleženci.

V kategoriji Junior Solo Modern&Contemporary Dance B je bilo 23 nastopajočih, med njimi SPELA JEZOVŠEK s koreografijo Kletka/The Cage (86,9 točke in 5. mesto) ter DANIJELA PRESKAR s koreografijo Breme/Burden (83,5 točk in 15. mesto).

DANIJELA PRESKAR

DANIJELA PRESKAR

Pravilo, da imajo “vsake oči svojega malarja”, res drži. Za nas, ki spremljamo plesni razvoj naših plesalk, so zmagovalke vse. Nastopi na DWC so vrh ledene gore, ki jo vidi in ocenjuje žirija, mi pa vemo, kakšno bogastvo se skriva pod tem vrhom.

Za Harlekin – društvo za umetnost plesa zapisala Ana Vovk Pezdir

Harlekinova letna produkcija - mlajši plesalci

Harlekinova letna produkcija – mlajši plesalci

Ob zaključku šolskega leta 2016/17 bodo plesalci skupin Ta mali 1, Ta mali 2, Pripravnica 1 in Pripravnica 3 na odru IKC Šentjur ponosno pokazali svoje plesno znanje. Na odru se jim bodo pridružili tudi nekateri starejši plesalci baleta, sodobnega plesa in moderna.

Harlekinova letna produkcija - starejši plesalci

Harlekinova letna produkcija – starejši plesalci

Plesalci vseh starostnih skupin baleta, sodobnega plesa, AKT in AKTJr se bodo predstavili na odru IKC Šentjur ob zaključku šolskega leta 2016/17.

RAZMISLEK PO OPUSU 2017

RAZMISLEK PO OPUSU 2017

Pa je minil 25. Opus – 25-o državno in 9-o mednarodno tekmovanje v B in C kategoriji. Do tekmovanja je bilo veliko kreativnega dela, razmišljanja, eksperimentiranja, plesno ustvarjalnega zanosa in nato tri tekmovalna sita. Kako se prebiti skozi vsa tri? Z izstopajočo plesno miniaturo in tistim, kar se ne sliši rado: ujemanje z okusom žirije (kar je pač spremljevalec tekmovanj v umetnosti).

Ampak treba je pohvaliti res vse plesalce finala B in C za njihove miniature. Bil je lep večer, poln plesne ustvarjalnosti mladih. Veseli me udeležba tujih plesalcev, ki na Opus vračajo plesanje v prostoru. Morda bi si želeli tudi informacije o tem, kaj so mladi zapisali v izhodiščih za svojo miniaturo. Že res, da naj nas nagovori predvsem ogledani ples, a obstoja tudi nagrada za najboljši koncept in za presojo o tem gledalci nimamo informacij. Ponovno pa smo nekateri zaznali potrebo po novi kategoriji – performansu.

Po zaključku tekmovanja smo si lahko ogledali dva plesna sola lanskoletnih dobitnic produkcijske nagrade za realizacijo novega projekta. Nagrada omogoča plesalki/cu, da upraviči zaupanje žirije v lasten ustvarjalni potencijal.

Tekmovanje je iz SLG (hvalevredno) spremljala TV Celje in k pogovoru sva bili povabljeni obe s Špelo. Čas za najin pogovor je bil kratek. Neprijetno me je presenetilo voditeljevo vprašanje, ki je bilo približno takole: »Koliko je v Špelinem plesu res njenega?« Vprašanje me je spomnilo na leto 1992, ko se je mentorstvo v današnjem pojmovanju še rojevalo. VSE je Špelino!!! Na prvo vajo je prišla z izbrano tematiko, prinesla že izbrano glasbo, sledilo je nabiranje gibalnega materijala, sama je tudi izrisala kostum. Kako zapleše svojo miniaturo vedo vsi, ki so jo videli plesati! Odlično! Bila je izjema med sicer zanimivimi in odličnimi miniaturami, kjer pa so prevladovale bolj nočne more in kar malo sarkastično so izzvenele besede “have a dream and make it alive”…in kako hitro zapademo v uslužnostno angleščino, ko je v dvorani par tujcev.

Opus poteka v Celju 25 let in čas je, da se zahvalimo organizatorjem in dovolimo, da Opus zaživi še v kaki drugi plesni sredini.

Ana Vovk Pezdir

Poučevanje sodobnega plesa, poučevanje baleta, poučevanje plesne tehnike Modern, poučevanje plesnih pripravnic za otroke slika 001NINDŽA KRINDŽ: avtorica Špela Jezovšek in mentorica Ana Vovk Pezdir

Poučevanje sodobnega plesa, poučevanje baleta, poučevanje plesne tehnike Modern, poučevanje plesnih pripravnic za otroke slika 002Na mednarodni del OPUS-a se je letos uvrstila tudi bivša članica društva HARLEKIN Maša Radi in s soplesalko sta prejeli tudi nagrado za najboljšo idejo. Čestitamo!

PONUDBA

Plesna vzgoja - 1574291129

Plesna vzgoja

V plesno vzgojnih skupinah (A,B,C,D) otroci pridobivajo skupne osnove za kasnejšo plesno usmeritev v sodobni ples ali klasični balet. Te ...

Plesna vzgoja

Plesna vzgoja - 1574291129
V plesno vzgojnih skupinah (A,B,C,D) otroci pridobivajo skupne osnove za kasnejšo plesno usmeritev v sodobni ples ali klasični balet.

Te skupne osnove so:

  • spoznavanje osnov plesnih tehnik,
  • razvijanje plesnosti (osveščanje telesne sheme, razvijanje koordinacije, ritmično melodičnega čuta, obvladovanje prostora, prepoznavanje in kontrola lastne telesne moči),
  • razvijanje vztrajnosti,
  • spodbujanje medsebojne tolerance,
  •  razvijanje individualnega plesnega izraza in
  • spodbujanje plesne ustvarjalnosti.

Cilj je vsestranski razvoj otrok, kar naj bi se odražalo tudi izven otrokovega področja plesa.

Za vse dodatne informacije smo vam dosegljivi preko spletnega obrazca in naše kontaktne številke. Ne spreglejte naše ponudbe in spletne strani!

Klasični balet - 1574291129

Klasični balet

Pouk klasičnega baleta pod okriljem umetniške voditeljice sedanjega Harlekina (Ane Vovk Pezdir) se je začel leta 1988. Ob mentorju in ...

Klasični balet

Klasični balet - 1574291129
Pouk klasičnega baleta pod okriljem umetniške voditeljice sedanjega Harlekina (Ane Vovk Pezdir) se je začel leta 1988. Ob mentorju in učitelju dr. Henriku Neubauerju so bili takrat postavljeni temelji baletnega pouka. Junija 2006 je že peta generacija učenk zaključila program štiri letne klasično baletne šole z uspešno opravljenimi izpiti pri SGBŠ Ljubljana. Trenutno se na srednji baletni šoli usposablja že deseta plesalka Harlekina.

Klasični balet je najzahtevnejši program, mnogim otrokom in staršem je zaželen in priljubljen medij plesne aktivnosti in otrokovega odraščanja, za druge otroke pa je neustrezna plesna oblika. Izpitni razred pomeni skupino učenk, učencev, ki so po 10. ali 11. letu starosti pripravljeni vaditi vsakodnevno; za tiste, ki jim je to preveč, ostaja balet na manj intenzivnem nivoju (dva do trikrat tedensko).

Harlekin je leta 2005 v Celju organiziral Prvo revijo klasično baletnih šol in društev RS, ki je pod okriljem tudi drugih baletnih zanesenjakov prerasla v vseslovenski baletni dogodek.

Čeprav so tekmovanja v umetnosti vselej dvorezen meč in niso prioriteta v Harlekinu, se baletni oddelek lahko ponaša  z osvojenim 3. mestom na baletnem tekmovanju Carlotta Grisi v Karlovcu leta 2004 in bronasto plaketo  na 7. tekmovanju mladih baletnih plesalcev RS v letu 2005 (Ana Jenček je osvojila največ točk v svoji kategoriji). Dve baletni plesalki pa sta po srednji baletni šoli uspešno zaključili tudi študij baleta v tujini.

Občasno v baletnih oddelkih poučujejo tudi že nekdanje plesalke Harlekina, ki so končale srednjo baletno šolo (Zala Pezdir, Sanja Rehar).

Za vse dodatne informacije smo vam dosegljivi preko spletnega obrazca in naše kontaktne številke. Ne spreglejte naše ponudbe in spletne strani!

Poučevanje sodobnega plesa, poučevanje baleta, poučevanje plesne tehnike Modern, poučevanje plesnih pripravnic za otroke harlekin ples 100poučevanje plesa 100

Sodobni ples

Izkušnje in poznavanje zakonitosti plesa so nas potrdile v spoznanju, da imajo otroci v plesu zelo različna pričakovanja, različne želje ...

Sodobni ples

Poučevanje sodobnega plesa, poučevanje baleta, poučevanje plesne tehnike Modern, poučevanje plesnih pripravnic za otroke harlekin ples 100poučevanje plesa 100
Izkušnje in poznavanje zakonitosti plesa so nas potrdile v spoznanju, da imajo otroci v plesu zelo različna pričakovanja, različne želje in tudi različne sposobnosti. Otrok, ki je zavrnil balet kot svojo plesno obliko, ima drugačne potrebe, ki jih sprva še ne zmore jasno izraziti. Morda si želi drugačne tehnike plesa, morda ima močnejšo potrebo po lastnem plesnem izražanju, morda ne mara varne sistematičnosti, morda išče še nepoznano obliko samostojnosti itd. Tega otroka morda zadovolji sodobni ples in ne balet. Do potrebe po poznavanju osnov baleta nekateri otroci pridejo pozneje in ga morda plešejo kot dopolnilo ob prevladujočem sodobnem plesu. Tudi sodobni ples je lahko umetniška zvrst plesa in v Harlekinu se mladostniki, ki so prešli svojo plesno razvojno pot skozi balet ali skozi sodobni ples, pri skupnem delu srečajo takrat, ko so na to pripravljeni – to pa je v času srednje šole.

Sodobno plesno usmeritev v Harlekinu namenjamo učencem od 10. do 14. leta (po tem obdobju so ob vztrajnem in rednem delu sprejeti v AKT). Prav generacija Harlekinovih plesalk je bila prva v Sloveniji, ki je v letih 1999-2004 preizkušala koncept nacionalnega programa za nižjo sodobno plesno šolo; kmalu potem je bil sodobno plesni program sprejet skupaj s  spremembami v glasbenem šolstvu v RS.

V skupinah sodobnega plesa je pri delu poudarek na osvajanju osnov tehnik sodobnega plesa in na plesnih delavnicah, preko katerih lahko otroci in mladi rešujejo izbrane plesne naloge oz. teme, probleme. Sodobni ples se že po sami naravi dela navezuje na druge zvrsti umetniškega izražanja in se dotika bivanjskih tematik.

Tudi v sodobnem plesu potekajo tekmovanja na državnem in mednarodnem nivoju. Naši udeleženci na teh tekmovanjih so doslej pogosto dosegali najvišja mesta.

Za vse dodatne informacije smo vam dosegljivi preko spletnega obrazca in naše kontaktne številke. Ne spreglejte naše ponudbe in spletne strani!

Prepletanje obeh smeri (klasični - sodobni ples) - 1574291129

Prepletanje obeh smeri (klasični - sodobni ples)

Kako lahko dva različna otroka zadovoljita svojo potrebo po plesni dejavnosti v okvirih Harlekina-društva za umetnost plesa? Takole, če bosta ...

Prepletanje obeh smeri (klasični - sodobni ples)

Prepletanje obeh smeri (klasični - sodobni ples) - 1574291129
Kako lahko dva različna otroka zadovoljita svojo potrebo po plesni dejavnosti v okvirih Harlekina-društva za umetnost plesa?

Takole, če bosta že obiskovala plesno vzgojne programe, bomo do njunega 10. leta starosti že v glavnem spoznali njune želje, potrebe, telesne sposobnosti (s prednostmi in pomanjkljivostmi).

Sledi (okvirno) štiri letno obdobje, ko bo eden n. pr. obiskoval pouk klasičnega baleta, drugi sodobni ples, oba pa se bosta morda skupaj pojavila v plesni predstavi Otroškega plesnega gledališča Mali Harlekin.

Če bosta po štirih letih še vztrajala pri plesu, je možnih več opcij: če se odločita za izobraževanje na eni od srednjih šol v Celju, lahko nadaljujeta skupno plesno pot v AKT-u, če se želita posvetiti plesu zelo intenzivno in sta uspešno zaključila program baleta oz. sodobnega plesa, pa lahko nadaljujeta plesno izobraževanje na Srednji baletni šoli v Ljubljani (Mariboru) ali pa gresta na Gimnazijo z modulom sodobni ples (v Ljubljani).

Ko/če zaključita to šolanje z maturo, lahko nadaljujeta svojo profesionalno pot, lahko pa jo opustita in se posvetita drugemu študiju na univerzah. Tedaj bo ples morda ostal kot priljubljen hobi, morda dodatno delo, morda pa tudi samo dobra izkušnja in popotnica za življenje.

Za vse dodatne informacije smo vam dosegljivi preko spletnega obrazca in naše kontaktne številke. Ne spreglejte naše ponudbe in spletne strani!

GALERIJA

POVPRAŠEVANJE



O NAS

Poučevanje sodobnega plesa, poučevanje baleta, poučevanje plesne tehnike Modern, poučevanje plesnih pripravnic za otroke

Harlekin – društvo za umetnost plesa je najmlajše društvo z najdaljšo tradicijo na plesnem področju. Pred ustanovitvijo društva smo namreč številne izkušnje vseh nivojev plesnega delovanja pridobivali v okviru družbe Harlekin, plesno gledališko dejavnost, d.o.o., kjer smo vzpostavili vertikala oz. uresničena plesna piramida od plesnega izobraževanja predšolskih otrok preko osnovnošolcev do srednješolske populacije. V letu 2006 je Harlekin postal član mednarodne organizacije daCi, Dance and the Child International. To je mednarodna neprofitna organizacija, ki promovira in razvija ples za otroke in mladostnike na globalni ravni. Njeni cilji so: razvijati možnosti za mlade po vsem svetu, da bi izkusili ples kot ustvarjalci, izvajalci in gledalci, podpirati zavedanje o socialni in kulturni različnosti v plesu, opogumljati in omogočati raziskave v vseh pogledih plesa za mlade, zagovarjati in vključevati ples v vzgojo in druge družbene programe, spodbujati izmenjavo in sodelovanje med člani na nacionalni, regionalni in internacionalni ravni. Poučevanje sodobnega plesa, poučevanje baleta, poučevanje plesne tehnike Modern, poučevanje plesnih pripravnic za otroke poučevanje plesa 100

Poučevanje plesnih pripravnic za otroke

V plesno vzgojnih skupinah (A,B,C,D) otroci pridobivajo skupne osnove za kasnejšo plesno usmeritev v sodobni ples ali klasični balet. Cilj je vsestranski razvoj otrok, kar naj bi se odražalo tudi izven otrokovega področja plesa. Pouk klasičnega baleta pod okriljem umetniške voditeljice sedanjega Harlekina (Ane Vovk Pezdir) se je začel leta 1988. Ob mentorju in učitelju dr. Henriku Neubauerju so bili takrat postavljeni temelji baletnega pouka. Junija 2006 je že peta generacija učenk zaključila program štiri letne klasično baletne šole z uspešno opravljenimi izpiti pri SGBŠ Ljubljana. Trenutno se na srednji baletni šoli usposablja že deseta plesalka Harlekina. Izkušnje in poznavanje zakonitosti plesa so nas potrdile v spoznanju, da imajo otroci v plesu zelo različna pričakovanja, različne želje in tudi različne sposobnosti. Otrok, ki je zavrnil balet kot svojo plesno obliko, ima drugačne potrebe, ki jih sprva še ne zmore jasno izraziti. Morda si želi drugačne tehnike plesa, morda ima močnejšo potrebo po lastnem plesnem izražanju, morda ne mara varne sistematičnosti, morda išče še nepoznano obliko samostojnosti itd. Tega otroka morda zadovolji sodobni ples in ne balet. Do potrebe po poznavanju osnov baleta nekateri otroci pridejo pozneje in ga morda plešejo kot dopolnilo ob prevladujočem sodobnem plesu. Tudi sodobni ples je lahko umetniška zvrst plesa in v Harlekinu se mladostniki, ki so prešli svojo plesno razvojno pot skozi balet ali skozi sodobni ples, pri skupnem delu srečajo takrat, ko so na to pripravljeni – to pa je v času srednje šole. poučevanje plesa 101 Za vse dodatne informacije smo vam dosegljivi preko spletnega obrazca in naše kontaktne številke.

 

Urnik-Harlekin-2018_2019_mali_GCC-page-001a