Ko obiščemo spletno stran na internetu, imamo precej dobro predstavo, za kaj gre in kaj nam ponuja. A uporabniku oziroma obiskovalcu je viden le vrh ledene gore, v resnici je v ozadju še ogromno vsebine, ki jo vključuje izdelava spletnih strani, ne pride pa do izraza za uporabnika. Na to moramo biti zelo pozorni pri naročilu storitev za izdelavo strani, saj se ponudbe med seboj precej razlikujejo, čeprav se nam na prvi pogled morda ne zdi, da bo končni izdelek precej drugačen.
Izdelava spletnih strani se začne že z načrtovanjem
Že v samem izhodišču zahteva izdelava spletnih strani kar dosti dela, preden se sploh lotimo programiranja. Projekt je treba namreč dobro načrtovati in določiti vsa opravila, ki jih storitev vključuje. Pripravi se okvirna zasnova, prepoznamo tudi ključne izzive, ki jih bo treba rešiti. Že v tej fazi ugotavljamo, kaj vse bo treba postoriti na področju grafičnega dizajna, poleg tega izdelava spletnih strani vključuje še pripravo vsebin za spletno stran.Kar kmalu se je treba odločiti za ustrezno spletno domeno in zakupiti gostovanje, kjer bo spletišče dostopno obiskovalcem. Vse to so opravki, ki jih izdelava spletnih strani ne vključuje povsem neposredno. Pri uglednih ponudnikih dobimo vse v paketu, a to še zdaleč ni nujno.
Izdelava spletnih strani po objavi spletišča
Prav tako moramo biti pozorni na opravke, ki nas čakajo po tem, ko je spletišče objavljeno na svojem spletnem naslovu. Takrat se izdelava spletnih strani še ne konča. Skrbeti moramo za vzdrževanje in osveževanje vsebine, na dolgi rok je pametno spletišče tudi nadgrajevati in posodabljati. Hitro se pokažejo potrebe po kakšnih novih funkcionalnostih in drugih prilagoditvah. Gotovo pa izdelava spletnih strani za končni uspeh zahteva tudi optimizacijo za iskalnike, za spletno poslovanje pa je seveda vedno priporočljivo izvajati tudi oglaševanje, da dobimo dovolj obiska.